Monday 23 January 2012

Assalamualaikum.


Hello 2012


Happy-New-Year girls yang ditinggalkan and bad boys yang meninggalkan. Haha. Rasanya dah terlambat ke belum ek, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Tahun 2012? Dah terlambat? Ah. Tak kisah lah. Aku nak cakap jugak. Nak jugak. Aku tak kira. HAHA.



Kalau nak cakap pasal tahun baru mesti banyak yang nak ceritakan pasal azam. Yeah azam. Contohnya "Tahun ni aku taknak makan Mekdolah lagi". Tak pun "I wanna be a better person". Atau pun most blogger akan post pasal malam menyambut tahun baru. Yeah. Aku sebenarnya bukan nak ceritakan tentang tu. Sebab aku jumpa beberapa post yang menarik minat aku untuk share masa malam sebelum tahun baru 2012. So, what is it?



"I end up with 2011 with single as status. And I proud of it". And guess what. Yang buat post macam tu semua bukan yang tak comel. Semua comel comel belaka. Wait wait. Kat sini aku bukan nak tekan kan yang aku berkawan dengan perempuan comel je. Tapi memang hakikat semua perempuan ada comelnya sendiri. But in different way, kan?



Pretty boy have a quite a lot attraction in girls eyes


Okay back to the sentence, sebenarnya bila aku baca status, aku gelak je. Sebab apa? Sebab aku tahu orang yang buat status macam tu sebenarnya baru lepas sakit hati putus cinta. Yeah. Boys semua jahat. Kaki perempuan. Mulut manis macam gula gula. And etc. Tapi sebenarnya bukan salah lelaki 100%. Korang (yang baru kena putus) bayang kan lah. Bila ada lelaki nerd gigi arnab botak pendek approach korang, adakah korang terima? Aku bet korang Cuma akan terima kalau lelaki ala ala bad boys yang approach.



And bla bla bla. Sampai satu tahap. Korang tak tahan dengan awat manis dia yang dia kongsi kat girl(s) lain, and wallah. Korang putus. And then salah kan tak ada lelaki kat dunia ni boleh dipercayai. Makan hati. Yeah. And korang tahu tak sebenarnya putus hubungan tu sebenarnya cuma ujian dari Allah? Yup. Allah Cuma nak tengok apa reaksi korang bila dia tarik balik nikmat yang dia bagi. 



Dia nak tengok sama ada korang give up (tak redho dengan ujian yang dia bagi) or korang terus tabah (some day Allah akan bagi seseorang yang betul betul special buat korang). And macamana pulak sebenarnya hubungan korang tu adalah ujian dari Allah? Simple. There are two way untuk kenal pasti (yang aku tahu setakat ni)



"Everything is about you" <-- kononnya


First, korang belum pernah ada apa apa pengalaman dalam dunia penuh dengan warna pink (penuh dengan kasih sayang). Kat situ korang akan rasa macam everything is going smoothly. Tak ada siapa haling korang. And one day Allah tarik balik si encik beliau. And nak tengok reaksi korang. And for sure girls akan habis kan lima (5) kotak tisu. Ha. Jangan tak mengaku. Elele. And why this happens? Sebab Allah nak bagi kita jadi makin matang.



And second, hubungan korang tu rapat sangat dengan maksiat. Yeah. Maksiat tu best. Boleh buat korang jadi gian. And buat korang jadi macam "I want more and more". And bila korang dah rapat sangat dengan maksiat, for sure korang akan jauh dari Allah. And bila korang jauh dari Allah, guess how Allah nak bagi ke-rehdo-an pada hubungan korang?



And bila aku cakap maksiat, adakah pasal ehem ehem je? No no no. Maksud maksiat sebenarnya adalah melakukan something yang Allah larang. Which is buka aurat pun kira maksiat. Yeah. Buka aurat. Aku tak fokuskan girls pakai tudung or tak. Sebab pakai tudung bukan wajib. Yang wajib nya tutup aurat. Yes. Ada je perempuan pakai tudung tapi baju masih menampakkan bentuk badan. Best jadi sexy katanya. Ehem.



Dalam diam nak menunjuk kat kaum sendiri -backstabber

And aku baru perasan yang perempuan suka sangat nak jadi sexy bukan sebab nak tunjuk pada lelaki. Tapi nak compare dengan kaum nya sendiri. Yes. Nak tunjukkan kat perempuan lain yang dia lagi cantik. Lagi vogue. Lagi cun mata bolat. Yeah. Kau menang. Oops. Tu baru cerita pasal aurat. Belum lagi batas pergaulan lelaki dan perempuan dalam islam.



And again. Bila dah rapat dengan maksiat, sure korang akan jauhkan diri dari Allah secara tak langsung. And that makes solat pun selamber je korang tinggalkan.



And pada yang dah jumpa kekasih yang betul tu aku doa kan korang end up bahagia till Jannah. (ayat cam kenal, kan? hehe) and untuk langkah keselamatan, ingat Allah and akhlak dan perbuatan korang akan sentiasa terpelihara. True story. And yaeh. Aku suggest korang layan video bawah ni. Aku terjumpa semalam. And saje nak share sebab alang alang ada kena mengena dengan topik aku ^^

No comments:

Post a Comment